Tuesday, June 3, 2014

სასწავლო პროექტის გეგმა


სასწავლო თემის ავტორი
სახელი და გვარი
ია ხმელიძე
რაიონი
ცაგერი
სკოლა
ლაილაშის საჯარო სკოლა
ქალაქი

თემის  მონახაზი
_ირმის ნახტომი ბნელ ღამეში
თემის აღწერა ან სრულყოფილი დასახელება
 ლაილაშის შესახებ ბროშურის  გამოცემა(ქართულ-ებრაული ურთიერთობის კონტექსტში). ლაილაში ისტორიულ წყაროებში; ებრაული ძირები_ლაილაშის ბიბლია; ლეჩხუმის  ისტორიული ცენტრი; ლეჩხუმის პირველი სკოლა; მილეული და გაქრობის პირას მისული სოფელი.
 პირველადი ინფორმაციების მოძიება ინტერნეტის საშუალებით; გამოკითხვის ჩატარება(სოფლის მოსახლეობის ინტერვიურება); ფოტო და ვიდეოგადაღებების წარმოება; ინგლისურ ენაზე სტატიებისა და შესაბამისიილუსტრაციების მომზადება; კომპიუტერული ტექნიკის გამოყენება ბროშურის გამოსაცემად.
მოკლედ, 3-5 წინადადებით, აღწერეთ თემატური საკითხები, ძირითადი აქტივობები, მოსწავლეთა ნამუშევრები, მოსწავლის როლი და საპროექტო სცენარი.
ინგლისური ენა, ისტორია, ინფორმაციული ტექნოლოგიები.
საგნობრივი ჩარჩო, რომლის ფარგლებშიც  გეგმავთ მოდულს (ასახული სტანდარტებში, ამოცანებში, სასწავლო პროცედურებში)
B 1; B 1 +/ მე-11-მე-12 კლასები
მოსწავლეების, სამიზნე  ჯგუფის სასკოლო განათლების საფეხური, კლასი
განხორციელების დროის ჩარჩო
 2 თვე, კვირაში 3 დღე
თემის საფუძვლები
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
უცხო ენის სწავლების ეროვნული სტანდარტები):
უცხ. XI.9. მოსწავლე იგებს კორესპონდენციას.
 ინდიკატორი: მოსწავლე ამოიცნობს ფორმატს, საკომუნიკაციო სიტუაციას, ფაქტობრივ ინფორმაციას, საეხედულებებს და ემოციებს.
უცხ. XI.17. მოსწავლე გადმოსცემს საკუთარ შეხედულებას, დამოკიდებულებას და ასაბუტებს მათ.
 ინდიკატორი: მოსწავლე მიუტითებს სადისკუსიო თემას, რომელიც ასახულია პრესაში, , გამოთქვამს საკუტარ შეხედულებას და განმარტავს მას, პოზიციის გასამყარებლად მოჰყავს მაგალითი, იცავს გრამატიკის და ორთოგრაფიის ნორმებს.
უცხ. XI.18.. მოსწავლე მიმართავს სატანადო წერით სტრატეგიებს.
 ინდიკატორი: მოსწავლე მოიზიებს და ამზადებს სატანადო სასწავლო რესურსებს, ადგენს შესასრულებელი სამუშაოს გეგმას და  წერს შავ ვარიანტს,  კითხულობს სავ ვარიანტს, სასწავლო რესურსებზე დაყრდნობით  ამოწმებს და ასწორებს ნაწერს.
უცხ. XII.1 მოსწავლე იგებს დიალოგს, ინტერვიუს, რეპორტაჟს.
ინდიკატორი: მოსწავლე ამოიცნობს საკომუნიკაციო სიტუაციას, ამოკრეფს ფაქტობრივ ინფორმაციას, ამოიცნობს თანამოსაუბრეთა დამოკიდებულებას, განწყობილებას, შეფასებას.

მოსწავლეები ისწავლიან   არსებული წერილობითი და ზეპირი ტექსტების გააზრებას და ინტერპრეტაციას.
      
 მოსწავლეები მსმენელთა ან მკითხველთა აუდიტორიას წარუდგენენ ინფორმაციას, კონცეფციებს და მოსაზრებებს სხვადასხვა  შესახებ.
         ინდიკატორი: მოსწავლეები ერთად იმუშავებენ ჯგუფებში ინგლისურენოვან ენაზე და შექმნიან მულტიმედიურ პრეზენტაციას.
               მოსწავლეები განსაზღვრავენ კავშირს სხვადასხვა კულტურაში დადგენილ პრაქტიკასა და ღირებულებებს შორის
               მოსწავლეები ინგლისურ ენას გამოიყენებენ როგორც სკოლაში, ისე მის გარეთ.
ინდიკატორი: მოსწავლეები გამოიყენებენ ინგლისურ  ენას კლასში ჯგუფური დისკუსიების დროს და კლასის გარეთ, მულტიმედიური პრეზენტაციის შექმნის დროს.
მოსწავლეს შეუძლია არჩეულ თემაზე მასალების მოძიება ინტერნეტკავშირისა და ბეჭდვითი წყაროების მიხედვით; მას შეუძლია პრიორიტეტების მინიჭება და მოპოვებული მასალების სათანადო გამოყენება; მოსწავლეს შეუძლია გამოკითხვების ჩატარება, რაც კომუნიკაციის სათანადო უნარს მოითხოვს; მოსწავლეს შეუძლია ტექნიკის გამოყენება საჭირო მასალების შესაქმნელად, კომპიუტერული ტექნიკისა და პროგრამების გამოყენება გამოცემის მოსამზადებლად; მოსწავლეს შეუძლია შეგროვილი ინფორმაციის განზოგადება და ფლობს მაღალი სააზროვნო დონისთვის დამახასიათებელ უნარ_ჩვევებს; მოსწავლეს შეუძლია ინგლისურ ენაზე მცირე ზომის ტექსტების შექმნა, იგი ფლობს ამისთვის აუცილებელ ლექსიკას და გრამატიკულ კანონზომიერებებს.
მოსწავლეები ავითარებენ მეტყველების, წერისა და ვიზუალური ენის გამოყენების უნარებს ეფექტური კომუნიკაციის განსახორციელებლად. 
•             ტექსტის წერის დროს მოსწავლეები სათანადოდ იყენებენ წერის განსხვავებულ სტრატეგიებს და იშველიებენ წერის ელემენტებს,. 
მოსწავლეები იყენებენ მეტყველებას, წერას და ვიზუალურ ენას, თავიანთი საკომუნიკაციო მიზნებიდან გამომდინარე (მაგალითად, სწავლა,დარწმუნება და ინფორმაციის გაცვლა). (ჩასვით თქვენი სტანდარტები ამ გრაფაში.  კონკრეტული თემისთვის სტანდარტების ნუსხის შემუშავების და რედაქტირების შემდეგ, სტანდარტების საბოლოო სია პრიორიტეტების მიხედვით უნდა იყოს დაწყობილი. ყველა სტანდარტი მოდულზე მუშაობის პროცესში უნდა იყოს მიღწეული).
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
მოსწავლეები შეძლებენ:
ინგლისურ ენაზე  წერით და ზეპირ კომუნიკაციას ‘
ინფორმაციის მოძიებას და ინგლისურენოვანი ტექსტების დამზადებას
ინტერნეტით სარგებლობას კომუნიკაციისთვის.
ნაწერის შეფასებას მართლწერისა და პუნქტუაციის თვალსაზრისით.
 საგამომცემლო პროგრამის საშუალებით ბროშურის გამოცემას.
შეიტანეთ პრიორიტეტების მიხედვით დაწყობილი ამოცანები, რომელთა შეფასებაც განსაზღვრულია თემის ფარგლებში და რომელთაც მოსწავლეებმა თემის დამთავრების შემდეგ უნდა მიაღწიონ.
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
ზოგადი კითხვა
რა ვიცით მსოფლიო მრავალფეროვნების შესახებ? რატომაა ამდენი ეროვნება დედამიწაზე? იქნებოდა თუ არა საინტერესო ერთფეროვანი მსოფლიო? საით მიდის იგი ცივილიზაცია_პროგრესისა თუ დაღუპვისკენ?
თემატური კითხვები
რა ვიცით ქართველებისა და ებრაელების მრავალსაუკუნოვანი მეგობრობის შესახებ? რამდენად იცნობენ ლეჩხუმს საქართველოში? რა პერსპექტივა აქვს ლაილაშს ახლო მომავალში? აქვს თუ არა მას საკმარისი ბუნებრივი და ინტელექტუალური რესურსები უცხოელების დასაინტერესებლად?
შინაარსობრივი კითხვები

როდიდან მოიხსენება ჩვენი მხარე ისტორიულ წყაროებში? რა ვიცით ლაილაშის ისტორიის შესახებ?  როდიდან ცხოვრობდნენ ებრაელები ლაილაშში? რა არის „ლაილაშის ბიბლია? როგორ წარმოგიდგენიათ მრავალეროვანი ლაილაში? როგორი იყო ლაილაშის მკვიდრთა ისტორიული საყოფაცხოვრებო კულტურა? როგორ შეიცვალა დემოგრაფიული  სიტუაცია ბოლო ათწლეულების განმავლობაში? და ა.შ.

შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო
პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ










შეფასების ინსტრუმენტები მოსწავლის ცოდნის, უნარ-ჩვევების, წარმოდგენების და მცდარი შეხედულებების განსაზღვრისათვის

შეფასების ინსტრუმენტები მოსწავლის ცოდნის, უნარ-ჩვევების, წარმოდგენების და მცდარი შეხედულებების განსაზღვრისათვის

შეფასების ინსტრუმენტები მოსწავლეების საჭიროებების, პროგრესის მონიტორინგის, საკითხის გაგების შემოწმებისათვის. ხელი შეუწყეთ მეტაკოგნიტურ აზროვნებას, დამოუკიდებელ მუშაობას და თანამშრომლობას.
შეფასების ინსტრუმენტები მოსწავლეების საჭიროებების, პროგრესის მონიტორინგის, საკითხის გაგების შემოწმებისათვის. ხელი შეუწყეთ მეტაკოგნიტურ აზროვნებას, დამოუკიდებელ მუშაობას და თანამშრომლობას.
შეფასების ინსტრუმენტები მოსწავლეების მიერ საკითხის გაგებისა და უნარ-ჩვევების შემოწმებისათვის. წაახალისეთ მეტაკოგნიტური აზროვნება, განსაზღვრეთ მოსწავლეების სწავლის საჭიროებები შემდგომი ეტაპისათვის.
შეფასების ინსტრუმენტები მოსწავლეების მიერ საკითხის გაგების და უნარ-ჩვევების შემოწმებისათვის. წაახალისეთ მეტაკოგნიტური აზროვნება, განსაზღვრეთ მოსწავლეების სწავლის საჭიროებები შემდგომი ეტაპისათვის.
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
აღწერეთ შეფასების ფორმები, რომელსაც კლასში მოსწავლეებთან  მუშაობისას  იყენებთ  საჭიროებების განსაზღვრის, მიზნების დასახვის, პროგრესის მონიტორინგის, უკუკავშირის უზრუნველყოფის, კრიტიკული აზროვნების და პროცესების შეფასების, სასწავლო პროცესის ანალიზისთვის, სასწავლო ციკლის სხვადასხვა ეტაპზე. მოცემული შესაძლოა მოიცავდეს გრაფიკულ დამგეგმავებს (ორგანაიზერებს), ინსტრუქციებს წერითი სამუშაოსთვის, პრაქტიკული მუშაობის ჩანაწერებს, ჩამონათვალებს, გამოკითხვებსა და რუბრიკებს. ამასთანავე, აღწერდეს მოსწავლეების მიერ შექმნილი პროდუქტების აღწერას, პრეზენტაციებს, წერილობით დოკუმენტებს, ან ეტაპობრივ შეფასებებს, რომელთაც განახორციელებთ სასწავლო პროცესში. სასწავლო პროცედურების გრაფაში განმარტეთ, ვინ იყენებს შეფასებებს, როგორ გამოყენება შედეგები და სად ხორციელდება.
სხვა საკითხები
საბაზისო უნარ-ჩვევები
ინგლისური ენის ლექსიკისა და გრამატიკის საბაზო საფეხურის ცოდნა და მისი გამოყენება პრაქტიკაში;  უცნობებთან კომუნიკაციის უნარი, გამოკითხვის ჩატარების უნარი, კომპიუტერული საოფისე პროგრამების ცოდნა, ფოტო და ვიდეო კამერებით გადაღება(კონცეპტუალური ცოდნა და ტექნიკური უნარ-ჩვევები, რომლებსაც მოსწავლეები უნდა ფლობდნენ თემის დასაწყისში)
სასწავლო პროცედურები
 1-ლი კვირა
პროექტის შინაარსის გაცნობა, ჯგუფების შექმნა და დავალებების განაწილება_ 1-ლი დღე;
პროექტისტვის საჭირო რესურსების მოძიება_  მე-2 დღე,
 პროექტის პრეზენტაციის მომზადება  და პრეზენტაცია_მე-3 დღე;  
მე-2 კვირა
პროექტის პუბლიკაციის მომზადება 1-ლი დღე;
ინტერნეტში მასალების მოძიება; ლიტერატურული წყაროების მოძიება;_მე-2_3 დღე.  
მე-3 კვირა
მოსახლეობის გამოკითხვა-ინტერვიურება, ებრაელებთან თანაცხოვრებიდან საინტერესო მოგონებების შეგროვება; ძველი ფოტოსურათების  და საკონტაქტო ინფორმაციების მოძიება;
მე-4 _5 კვირა
ლაილაშიდან წასულ ებრაელებთან დაკავშირება და მათთან ურთიერთობის გაბმა ინტერნეტის საშუალებით, მათთან წერილობითი და სამეტყველო კომუნიკაციის დამყარება, ინფორმაციის გაცვლა და გაზიარება.
მე-6_7  კვირა
შეგროვილი ინფორმაციის სისტემატიზაცია და მცირე ზომის ინგლისურენოვან სტატიებად ქცევა.
მე-8 კვირა

სტატიებისა და არსებული ფოტო  თუ სხვა გამოსახულებების გამოყენებით ბროშურის მაკეტის შექმნა;_ დღე 1-ლი
ტექსტების აწყობა და ბროშურის ციფრული ვერსიის შექმნა_მე-2 დღე
ბროშურის პრეზენტაცია_  მე-3 დღე .









დიფერენცირებული სწავლება

სპეციალური საჭიროებები
აღწერეთ, რა სახის დახმარება და ხელშეწყობა აქვთ მოსწავლეებს, მაგალითად, დამატებითი დრო სწავლისთვის, მოდიფიცირებული სასწავლო ამოცანები, მოდიფიცირებული დავალებები, ჯგუფური მუშაობა, დავალებების კალენდარი, ადაპტირებული ტექნოლოგიები, სპეციალისტების დახმარება. ჩამოთვალეთ კონკრეტული რესურსები, რომლებსაც გამოიყენებთ. ასევე, აღწერეთ შეფასების კომპონენტების მოდიფიკაციები, სადაც მოსწავლემ უნდა წარმოაჩინოს თავისი ცოდნა (მაგალითად, ზეპირი გამოკითხვა, წერილობითი ტესტის ნაცვლად).

არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)

აღწერეთ დამატებითი დახმარების საშუალებები ენაზე მუშაობისთვის, მაგალითად, სასწავლო კურსი და ინდივიდუალური გაკვეთილები ბილინგვური მოსწავლეებისგან ან თემში მოხალისე მასწავლებლებისგან, ქართული ენის შემსწავლელთათვის. აღწერეთ ადაპტირებული მასალები, მაგალითად, ტექსტები, გრაფიკული გამოსახულებები, ილუსტრირებული ტექსტები, ორენოვანი ლექსიკონები, თარგმანის პროგრამები. ჩამოთვალეთ კონკრეტული რესურსები, რომლებსაც გამოიყენებთ. ასევე, აღწერეთ შეფასების მეთოდების მოდიფიკაციები, სადაც მოსწავლემ უნდა წარმოაჩინოს თავის ცოდნა, მაგალითად, შეფასების ფორმატში - მშობლიური ენის გამოყენება, ნაცვლად ქართულისა, ან ზეპირი გამოკითხვა, წერილობითი ტესტის ნაცვლად.

მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
აღწერეთ სასწავლო გეგმის გაცნობის სხვადასხვა ფორმა, მათ შორის, დამოუკიდებელი სწავლა; ასევე, მოსწავლეთა ცოდნის წარმოჩენის განსხვავებული მეთოდები, მაგალითად, რთული დავალებები, სიღრმისეული კვლევა, მოკვლევა მსწავლელის მიერ არჩეულ თემაზე, ღია დავალებები და პროექტები. ჩამოთვალეთ კონკრეტული რესურსები, რომელსაც მოდულში გამოიყენებთ.
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები


ტექნოლოგიატექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის  საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)

 ფოტოკამერა
 კომპიუტერი (ები)
 ციფრული კამერა
 DVD ფლეიერი
 ინტერნეტკავშირი
 ლაზერული დისკი
 საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
 პროექტორი
 სკანერი
 ტელევიზორი
 VCR, ვიდეო
 ვიდეოკამერა
 ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
 სხვა      
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
 მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
 საგამომცემლო პროგრამები
 ელფოსტის პროგრამა
 ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
 ფოტო/სურათების დამუშავება
 ინტერნეტძიება
 მულტიმედია
 ვებგვერდის შექმნა
 ვორდის პროგრამა
 სხვა      


ბეჭდვითი მასალები
შეგიძლიათ იხილოთ  ბიბლიოგრაფიის ჩანართში
ინვენტარი/მასალები
ძირითადი მასალები, რომლებიც თემის ჩასატარებლად შეუკვეთეთ ან შეაგროვეთ და რომლებიც კურსის კონკრეტულ საკითხებს უკავშირდება. საჭირო არაა ყოველდღიური მასალების შეტანა, რომლებიც ისედაც ხელმისაწვდომია კლასში.
ინტერნეტრესურსები
სხვა რესურსები
საველე ვიზიტები, ექსპერიმენტები, მოწვეული სტუმრები, მენტორები, მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან, ადგილობრივი თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.



No comments:

Post a Comment